Hjem SFO og klub Grundlag og værdier

Grundlag og værdier

Udgangspunkt for Rungsted Skoles SFO er ”Den Kommunale ramme" samt skolens fem værdier.

Alle børn og unge skal opleve et værdifuldt fritidsliv i SFO, hvor det er trygt at være og der er udfordringer og kvalitet i de tilbud, der tilbydes børn og unge med en dynamisk god dialog mellem de voksne og børnene.

Børnene har i SFO et frirum med valgfrihed, medbestemmelse, venskaber og leg. SFO’ens fleksible struktur giver børnene mulighed for at selv at danne strukturer for leg og aktiviteter med andre børn. Idealet om valgfrihed i forhold til aktiviteter og relationer, kan når det bruges som pædagogisk strategi, understøtte børnenes udvikling og evner til selv at skabe strukturer og træffe valg.

SFO på Rungsted Skole er et fristed hvor kammeraterne, samvær og trivsel er i fokus. Her udvikler børnene deres personlige og sociale kompetencer og med base i skolens værdier, danner vi det bedste grundlag for børnenes udvikling og trivsel mod et godt ungdoms- og voksenliv.

Rungted Skole
Østre Stationsvej 1 A, 2960 Rungsted Kyst