Skip til hoved indholdet

Regnbuen og Titanic

Regnbuen 0.-2. kl.

Fælles for SFO og KLUB

  • Lillelegedag
  • Julemarked

SFO

  • Sportsturneringer med kommunens øvrige SFO’er
  • Store-lege dag i maj, fællesarrangement med kommunens øvrige SFO’er
  • Overnatning for 2.klasserne

 

 

 

Vi udvikler børn og unges personlige - og sociale kompetencer ved, at

  • skabe plads til hvert enkelt barn og unges forskelligheder i SFO og klub 
  • være rollemodeller som børn og unge kan ”spiller bold opad” 
  • være bevidste om, at gruppedynamikken giver basis for udvikling af sociale kompetencer 
  • være i tæt dialog med børn og unge, hvor vi kan få mulighed for at facilitere og hjælpe med at udvikle og styrke børnenes evne til at reflektere og dermed handle på bedste vis 
  • være tydelige i vores pædagogiske tilgang
  • være tydelige i rammesætningen af omgang, aktivitet og det sociale fællesskab
  • opfordre børn og unge til at lære færdigheder videre til andre børn

Børn og unge gennemgår til tider en vanskelig personlig identitetsudvikling. De har ofte et stort behov for at vende værdibaserede spørgsmål og emner med hinanden og voksne, de har tillid til. Både gennem spontant opståede og voksenstyrede situationer, kan der skabes mulighed for at børn og unge udvikler indsigt i og erfaring med at reflektere over egne problemstillinger.

Læringen sker både gennem spontane oplevelser og leg, samt ved at vi skaber og understøtter situationer, der giver børnene mulighed for fordybelse, forandring og erfaring. Samarbejdet mellem pædagoger og lærere er helt centralt for arbejdet med børnene. Helhedsperspektivet på det enkelte barn samt den enkelte klasse sikres ved, at pædagoger og lærere er ligeværdige samarbejdspartner omkring en klasse. Pædagogerne deltager i undervisningen og et centralt arbejdsredskab for samarbejdet mellem lærere og pædagoger er klasseloggen samt teammøder. Det pædagogiske personale medvirker til at fremme børnenes alsidige personlige udvikling, trivsel og selvværd ved at: 

  • fremme positive relationer med fokus på samvær børnene imellem, også på tværs af køn og alder 
  • sikre forskellige fællesskaber, der også skal understøtte børnenes muligheder for at skabe venskaber 
  • arbejde med børnenes sociale kompetencer, herunder konflikthåndtering
  • sikre en passende balance mellem frivillig leg og strukturerede aktiviteter 
  • at aktiviteter præsenterer børnene for nye muligheder og udfordringer 
  • at igangsætte lege og bruge legen som pædagogisk metode til udvikling af det enkelte barn 
  • at lade børnene komme med ideer og selv være med til at strukturere deres dagligdag i SFO og klub

Når pædagoger og lærere arbejder sammen i hverdagen om børnenes læring og trivsel samt indgår i et fælles skole/hjemsamarbejde, betyder det at:

  • barnet ses i et helhedsperspektiv
  • barnet oplever overgangen fra skole til fritid tryg og forudsigelig
  • pædagogerne indgår som en naturlig del i undervisningen 
  • pædagoger og lærere yder fælles indsats om børn med særlige behov 
  • pædagogen deltager i relevante skole/hjemsamtaler 

Rungsted Skole ønsker at styrke et fagligt fællesskab, som ikke forstyrres af uhensigtsmæssig brug af mobiltelefoner/smartwatchs u i undervisningen. Skolen ønsker, at eleverne i frikvarterer sikres tid til nærvær,leg og sociale relationer.

0.-9. klasse

  • 0.-6. klasse: Telefoner og smartwatchs afleveres ved dagens start og udleveres når eleven skal hjem( enten fra skole eller SFO/klub)                                                                                                                7.-9. klasse: Teleforner afleveres ved dagens start og udleveres når eleven skal hjem.
  • Hvis læreren/pædagogen giver tilladelse, må de gerne anvendes  undervisningen
  • Mobiltelefoner og smartwachs må ikke bruges i frikvarterne.
  • Hvis reglerne for mobiltelefoner/smatrwatchs overtrædes, medfører det som udgangspunkt inddragelse af telefonen/uret til skoledagens afslutning. ved gentagne tilfælde eller særlig grove overtrædelser kontaktes elevens forældre.

I SFO- tid har børnene mulighed for at ringe fra vores telefon eller ringe fra egen telefon, hvis barnet står sammen med en voksen.

Det er ikke tiladt at bruge mobiltelefonens/urets kamerefunktion/ optage funktion uden tilladelse/samtykke fra den, der fotograferes/optages.

 

Rungsted skole, Østre Stationsvej 1a
2960 Rungsted Kyst
Skolens kontor: 48 49 62 00
Skoleleder Ulla Wiese Christensen 48 49 62 60

SFO: 21 24 52 94
Klub Titanic: 20 36 11 32

SFO leder: Pernille Erland Jensen: 48496266

Viceskoleleder for 0. - 4. klasse: Lise-Lotte Wibe: 48 49 62 63

Åbningstider SFO Regnbuen

Kl. 07.00 – 08.00 Morgenåbning
Fra skoleundervisningens ophør til kl. 17.00

Fast lukketid:

Uge 29, 30 og 31 i sommerferien, mellem jul og nytår, fredagen efter Kristi Himmelfartsdag og grundlovsdag. Der er pasningstilbud i uge 31 på en af kommunens skoler.

Åbningstider Titanic

Fra skoleundervisningens ophør til kl.17.00


Fast lukket:

Titanic er lukket i alle skoleferier og –fridage.
Når klubben er lukket samles alle børn i SFO Regnbuen.

Titanic 3.-6. kl.

Fælles for SFO og klub

  • Lillelegedag
  • Julemarked

 

Klub

 

  • Halloweenfest for 4. og 5. klasserne
  • Julegaveproduktion og indkøb i december
  • Klubaftener for 4.-6. klasse

 

Kolonier 

  • koloni til Møn i sommerferien

 

Vi udvikler børn og unges personlige - og sociale kompetencer ved, at

  • skabe plads til hvert enkelt barn og unges forskelligheder i SFO og klub 
  • være rollemodeller som børn og unge kan ”spiller bold opad” 
  • være bevidste om, at gruppedynamikken giver basis for udvikling af sociale kompetencer 
  • være i tæt dialog med børn og unge, hvor vi kan få mulighed for at facilitere og hjælpe med at udvikle og styrke børnenes evne til at reflektere og dermed handle på bedste vis 
  • være tydelige i vores pædagogiske tilgang
  • være tydelige i rammesætningen af omgang, aktivitet og det sociale fællesskab
  • opfordre børn og unge til at lære færdigheder videre til andre børn

Børn og unge gennemgår til tider en vanskelig personlig identitetsudvikling. De har ofte et stort behov for at vende værdibaserede spørgsmål og emner med hinanden og voksne, de har tillid til. Både gennem spontant opståede og voksenstyrede situationer, kan der skabes mulighed for at børn og unge udvikler indsigt i og erfaring med at reflektere over egne problemstillinger.

Læringen sker både gennem spontane oplevelser og leg, samt ved at vi skaber og understøtter situationer, der giver børnene mulighed for fordybelse, forandring og erfaring. Samarbejdet mellem pædagoger og lærere er helt centralt for arbejdet med børnene. Helhedsperspektivet på det enkelte barn samt den enkelte klasse sikres ved, at pædagoger og lærere er ligeværdige samarbejdspartner omkring en klasse. Pædagogerne deltager i undervisningen og et centralt arbejdsredskab for samarbejdet mellem lærere og pædagoger er klasseloggen samt teammøder. Det pædagogiske personale medvirker til at fremme børnenes alsidige personlige udvikling, trivsel og selvværd ved at: 

  • fremme positive relationer med fokus på samvær børnene imellem, også på tværs af køn og alder 
  • sikre forskellige fællesskaber, der også skal understøtte børnenes muligheder for at skabe venskaber 
  • arbejde med børnenes sociale kompetencer, herunder konflikthåndtering
  • sikre en passende balance mellem frivillig leg og strukturerede aktiviteter 
  • at aktiviteter præsenterer børnene for nye muligheder og udfordringer 
  • at igangsætte lege og bruge legen som pædagogisk metode til udvikling af det enkelte barn 
  • at lade børnene komme med ideer og selv være med til at strukturere deres dagligdag i SFO og klub

Når pædagoger og lærere arbejder sammen i hverdagen om børnenes læring og trivsel samt indgår i et fælles skole/hjemsamarbejde, betyder det at:

  • barnet ses i et helhedsperspektiv
  • barnet oplever overgangen fra skole til fritid tryg og forudsigelig
  • pædagogerne indgår som en naturlig del i undervisningen 
  • pædagoger og lærere yder fælles indsats om børn med særlige behov 
  • pædagogen deltager i relevante skole/hjemsamtaler 

Rungsted Skole ønsker at styrke et fagligt fælleskab, som ikke forstyrres af uhensigtsmæssig beug af mobiltelefoner/smartwatchs i undervisningen. Skolen ønsker, at sikre elevernes til til nærvær, leg og sociale relationer.

0.-9.klasse:

  • 0.-6.klasse: Telefoner og smarteatchs afleveres ved dagens start og udleveres når eleven skal hjem (enten fra skole eller SFO/klub)                                                                                                        7.-9.klasse: Telefoner og smarteatchs afleveres ved dagens start og udleveres når eleven skal hjem
  • Hvis læreren/pædagogen giver tilladelse, må de gerne anvendes i undervisningen
  • Mobiltelefoner/smartwatchs må ikke bruges i frikvarterene
  • Hvis reglerne for mobiltelefoner/smartwatchs overtrædes, medfører det som udgangspunkt inddragelse af telefonen/uret indtil skoledagens afslutning. Ved gentagne tilfælde eller særligt grove overtrædelser kontaktes elevens forældre.

I klub-tid har børnene mulighed for at ringe fra vores telefon eller ringe fra egen telefon, hvis barnet står sammen med en voksen.

Det er ikke tilladt at bruge mobil telefonens/urets kamerafunktion/ optagefunktioner uden tilladelse/samtykke fra den, der fotograferes/optages.

Rungsted skole, Østre Stationsvej 1a
2960 Rungsted Kyst
Skolens kontor: 48 49 62 00
Skoleleder Ulla Wiese Christensen 48 49 62 60

SFO: 21 24 52 94
Klub Titanic: 20 36 11 32
Mobilepay: 79 16 52
Viceskoleleder for 0. - 4. klasse, samt SFO: Lise-Lotte Wibe: 48 49 62 63

Åbningstider SFO Regnbuen

Kl. 07.00 – 08.00 Morgenåbning
Fra skoleundervisningens ophør til kl. 17.00

Fast lukketid:

Uge 29, 30 og 31 i sommerferien, mellem jul og nytår, fredagen efter Kristi Himmelfartsdag og grundlovsdag. Der er pasningstilbud i uge 31 på en af kommunens skoler.

Åbningstider Titanic

Fra skoleundervisningens ophør til kl. 17.00
Der afholdes 5 årlige klubaftener.

Fast lukket:

Titanic er lukket i alle skoleferier og –fridage.
Når klubben er lukket samles alle børn i SFO Regnbuen.

Rungted Skole
Østre Stationsvej 1 A, 2960 Rungsted Kyst

EAN 5798008382833
CVR 70960516

Telefon: 48 49 00 62
rungsted_skole@horsholm.dk