Vi sætter rammer for undervisningen

  • vi er i klassen senest når klokken ringer
  • vi har en rutinemæssig start på dagen
  • vi afslutter timen organiseret
  • vi synliggør dagsordenen for undervisningen for eleverne
  • vi synliggør mål eller fokusområder for undervisningen
  • vi bevidstgør eleverne om deres egen læring
  • vi bruger metoder fra Cooperative Learning
  • vi bruger smartboard i alle klasser

Vi udvikler løbende vores pædagogiske praksis

  • vi er parate til at ændre praksis, når der er behov for det
  • vi tager ansvar for vores faglige og pædagogiske opdatering og udvikling
  • vi udarbejder årsplan for alle fag
  • vi evaluerer eleverne løbende fagligt og socialt
  • vi bidrager aktivt i forpligtende samarbejder i klasseteam og fagteam
  • vi udveksler erfaringer og deler viden på tværs af team og fag

Vi har fokus på klassens trivsel

  • vi respekterer eleverne for deres forskellighed
  • vi medinddrager eleverne aktivt i deres egne læreprocesser
  • vi holder jævnligt strukturerede klassemøder
  • vi afholder AKT kurser for eleverne i ”Den gode trivsel/sociale træning”
  • vi uddanner 6. klasses elever til at være skolens konfliktknuzere

Vi taler anerkendende til elever, forældre og kolleger

  • vi tager udgangspunkt i potentialer og muligheder
  • vi italesætter børnene og deres familier konstruktivt og positivt
  • vi har en hilse-kultur
  • vi respekterer hinanden og omtaler hinanden positivt – også over for børnene
  • vi bruger humor – ikke ironi eller sarkasme